Loucretia's

Τρίτη, Μαΐου 26, 2009

Μερικοί λόγοι που...

Κανένας επαγγελματίας σχεδιαστής Οπτικής Επικοινωνίας, που σέβεται τον εαυτό του δεν θα λάβει μέρος στο διαγωνισμό που προκήρυξε η Marfin Investment Group για το σχεδιασμό του νέου λογοτύπου της Ολυμπιακής.

Ι. Η προθεσμία υποβολής συμμετοχών είναι 8 (ολόκληρες) μέρες (και νύχτες!) μέσα στις οποίες καλούμαστε να σχεδιάσουμε ένα εξαιρετικά σύνθετο λογότυπο που πρέπει να πληροί τα παρακάτω κριτήρια:

Οι προτάσεις πρέπει να επιδιώκουν την ανάδειξη των χαρακτηριστικών που αφορούν την εταιρεία η οποία:
• Είναι Ελληνική, είναι Διεθνής, είναι Παγκόσμια
• Είναι Ηγετική, είναι Διαχρονική, είναι Εξελιγμένη
• Είναι Θετικά Συναισθηματικά Φορτισμένη,
προσφέρει Ασφάλεια, Σιγουριά
• Είναι Μεγάλη, είναι Μοναδική, είναι Αναπτυσσόμενη
• Είναι Κομμάτι της Εθνικής μας Ταυτότητας: Μέρος της Ιστορίας μας, μέρος του Παρόντος και του Μέλλοντος

Το Σήμα και το Λογότυπο:
• Να είναι εύληπτα και αναγνωρίσιμα από το πρώτο επίπεδο.
• Να γίνουν πιο μοντέρνα,
χωρίς να προκαλούν αισθητικά (όχι άκρα).
• Να μην φανερώνουν την «ηλικία» τους.
• Να είναι σχεδιασμένα με την πειθαρχία
της παγκόσμιας αεροπορικής αγοράς.
• Να είναι σαφή και εφαρμόσιμα σε όλες τις εκφράσεις τους
(ασπρόμαυρο, μονοχρωματικό, αρνητικό κ.λπ.)
• Να είναι εύχρηστα και εφαρμόσιμα σε όλες τις χρήσεις τους
(τυπογραφία, μεταξοτυπία, ηλεκτρονικά αρχεία κ.λπ.)
• Να μην αποξενώνουν το κοινό, τους εργαζόμενους και τους συνεργαζόμενους με την εταιρεία.

Δεδομένα σχεδιασμού του λογότυπου
1. Το όνομα της νέας εταιρείας είναι: Olympic Air.
2. Θα διατηρηθούν οι κύκλοι που υπάρχουν στο σημερινό λογότυπο της Ολυμπιακής.
3. Δεν υπάρχει περιορισμός σε ό,τι αφορά στη γραμματοσειρά και στα χρώματα που θα χρησιμοποιηθούν στο νέο λογότυπο. Θα ήταν σκόπιμο όμως οι προτάσεις να λάβουν υπόψη το παλαιό λογότυπο της εταιρείας, ώστε η νέα πρόταση να εκφράζει τόσο την εξέλιξη όσο και την παράδοση.


II. Η σύνθεση της κριτικής επιτροπής που θα επιλέξει τις τελικές τρείς (3) προτάσεις είναι επτασφράγιστο μυστικό κάτι το πρωτοφανές για διαγωνισμό αυτού του επιπέδου!

III. Το βραβείο των 20,000 Ευρώ είναι όχι απλά εξαιρετικά χαμηλό, αλλά ουσιαστικά ανύπαρκτο. Σκεφτείτε μόνο ότι πρόκειται για ένα σήμα που θα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον πλανήτη έχοντας απεριόριστες αναπαραγωγές για δεκαετίες!

Η Ένωση Γραφιστών Ελλάδας
ήδη απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας προς τους διοργανωτές του διαγωνισμού καταγγέλοντας ότι ουσιαστικά απαξιώνουν έναν ολόκληρο κλάδο με τις πρακτικές τους.

Αυτά τα ολίγα.

EDIT
Μετά τη δημοσιοποίηση της επιστολής διαμαρτυρίας της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας, η Marfin Investment Group εξέδωσε ανακοίνωση(!) παρατείνοντας την προθεσμία υποβολής κατά 2 εβδομάδες (WOW!) χωρίς όμως να προβεί στις απαραίτητες διευκρινήσεις σχετικά με τη σύνθεση της κριτικής επιτροπής ή να αλλάξει κάτι σχετικά με τους όρους του διαγωνισμού.

Καλή τύχη στους συμμετέχοντες!

14 Comments:

Blogger dsquared said...

Τον Ερμη να παιζει με τους κρικους οσαν αλλος κλοουν σε τσιρκο... γιατι γι αυτο ειναι η επιτροπη!
din

27/5/09 12:42 π.μ.  
Blogger kukuzelis said...

Κατά πάσα πιθανότητα το λογότυπο είναι ήδη σχεδιασμένο.

27/5/09 12:21 μ.μ.  
Blogger Michael Tsopeis said...

"Το βραβείο των 20,000 Ευρώ είναι όχι απλά εξαιρετικά χαμηλό, αλλά ουσιαστικά ανύπαρκτο. Σκεφτείτε μόνο ότι πρόκειται για ένα σήμα που θα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον πλανήτη έχοντας απεριόριστες αναπαραγωγές για δεκαετίες!"

Βέβαια, θα μπορούσε να πει κανείς ότι κάποιοι θα πλήρωναν για να σχεδιάσουν κάτι τέτοιο...

Πέρα από την προθεσμία, ποιο είναι το πραγματικό πρόβλημα;

27/5/09 2:04 μ.μ.  
Blogger Alexandros said...

@ hpstg
Με κάνατε να γελάσω! Κανένας σοβαρός επαγγελματίας δεν θα σχεδίαζε λογότυπο για την Ολυμπιακή "pro bono" ή να το πω και ελληνιστί "για τη ψυχή της μάνας του".

Το πραγματικό πρόβλημα αγαπητέ είναι ότι διαγωνισμοί αυτού του επιπέδου είθισται να είναι διεθνείς και να έχουν διάρκεια ανάλογη του βαθμού δυσκολίας -και δεν μιλάμε για 2 ή 3 εβδομάδες-

Ακόμα σε αυτές τις περιπτώσεις η όποια κριτική επιτροπή επιβάλεται να έχει δημοσιοποιημένη τη σύνθεση της και να περιλαμβάνει άτομα κύρους που να έχουν την αποδοχή της Γραφιστικής κοινότητας.

Τέλος επαναλαμβάνω ότι το χρηματικό έπαθλο είναι ανύπαρκτο σε σχέση με αυτά που συνηθίζονται σε αντίστοιχους διαγωνισμούς άλλων χωρών της ΕΕ.

@ Kukuzelis
Είναι πασιφανές ότι ο "διαγωνισμός" είναι επικοινωνιακό τέχνασμα.

@ dsquared
Έτσι!

27/5/09 7:52 μ.μ.  
Blogger Michael Tsopeis said...

"Με κάνατε να γελάσω! Κανένας σοβαρός επαγγελματίας δεν θα σχεδίαζε λογότυπο για την Ολυμπιακή "pro bono" ή να το πω και ελληνιστί "για τη ψυχή της μάνας του"."

Αν θέλανε "σοβαρό επαγγελματία" θα όριζαν εγγυητική επιστολή σαν προϋπόθεση για το διαγωνισμό. Είναι προφανές ότι θέλουν κάτι φρέσκο και φτηνό.


"Το πραγματικό πρόβλημα αγαπητέ είναι ότι διαγωνισμοί αυτού του επιπέδου είθισται να είναι διεθνείς και να έχουν διάρκεια ανάλογη του βαθμού δυσκολίας -και δεν μιλάμε για 2 ή 3 εβδομάδες-"

Ήταν εδώ και σχεδόν ένα χρόνο γνωστό ότι η "καινούργια" Ολυμπιακή θα είχε λογότυπο βασισμένο στο παλιό, αλλά ανανεωμένο σε εμφάνιση. Είμαι σίγουρος ότι πολύς κόσμος θα έχει ήδη έτοιμα πράγματα.


"Ακόμα σε αυτές τις περιπτώσεις η όποια κριτική επιτροπή επιβάλεται να έχει δημοσιοποιημένη τη σύνθεση της και να περιλαμβάνει άτομα κύρους που να έχουν την αποδοχή της Γραφιστικής κοινότητας."

Είμαι ο Βγενόπουλος, είμαι ιδιώτης και στ΄ @@ μου η γραφιστική κοινότητα και η αποδοχή της. Θέλω να κάνω τη δουλειά μου καλά, φτηνά και γρήγορα.


"Τέλος επαναλαμβάνω ότι το χρηματικό έπαθλο είναι ανύπαρκτο σε σχέση με αυτά που συνηθίζονται σε αντίστοιχους διαγωνισμούς άλλων χωρών της ΕΕ."

Δεν είναι διαγωνισμός χώρας. Είναι διαγωνισμός ιδιωτικής εταιρείας, και τον κάνει όπως ακριβώς θέλει. Επίσης, αν ήταν μιλημένο το πράγμα, ακριβώς επειδή είναι ιδιωτική εταιρεία, δε θα χρειαζόταν να μπουν κάν στην όλη φάση του διαγωνισμού, μιας και δε τους υποχρεώνει απολύτως κανείς.

27/5/09 10:51 μ.μ.  
Blogger kukuzelis said...

Για να πούμε του στραβού το δίκιο, ο καινούργιος ιδιοκτήτης της εταιρίας ακολουθεί το παράδειγμα του προ-προκατόχου του. Θυμόμουν ότι είχα διαβάσει κάτι και το έψαξα μέσω γκουγκλ. Κάτι βρήκα. "Ανασυνθέτω" εδώ την ιστορία (δια της μεθόδου κοπυπέιστ). Μια ιστορία κουτοπονηριάς (ή σατανικής εξυπνάδας, ό,τι προτιμάτε) και κλοπής (;) δικαιωμάτων:

"Στις αρχές του '60 ο Ωνάσης αποφάσισε να αλλάξει το σήμα της ΟΑ. Μέχρι τότε ήταν ο αετός. Έτσι αποφάσισε το νέο σήμα να είναι το σήμα των ολυμπιακών αγώνων με τους 5 κύκλους. Αλλά η ΔΟΕ (Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή) δε το δέχτηκε αυτό γιατί υποστήριξε πως ήταν κλοπή δικαιωμάτων. Στο δικαστήριο αποφασίστηκε η ΟΑ να μην έχει τους 5 κύκλους ως σήμα και έτσι ο Ωνάσης έβαλε 6 κύκλους που είναι κοντινό στους 5. [...] Οι 5 κύκλοι είναι οι ήπειροι και ο 6ος η Ελλάδα. [...] Οπως θα έχουμε σίγουρα παρατηρήσει, κανείς κύκλος δεν έχει ένα χρώμα, αλλά είναι ...σπαστά. Άλλη μια 'παραλλαγή' στη λούφα που έκανε ο μεγάλος Ωνάσης στην Ολυμπιακή επιτροπή. [...] Είχα διαβάσει κάποτε οτι το έμβλημα και το λογότυπο είχαν σχεδιαστεί το 1956 απο την ίδια γαλλική διαφημιστική εταιρία στο Παρίσι που είχε κάνει το λογότυπο της Union de Transports Aeriennes, UTA, που σήμερα δεν λειτουργεί. [...]"Ανάλογα, όπως φαίνεται, πορεύεται κι ο Βγενόπουλος. Ποιος μπορεί να τον κατηγορήσει;

Δεν είχα την υπομονή να διαβάσω όλη τη συζήτηση στο φόρουμ όπου παραπέμπω.

Συμπληρώνω με ένα λογότυπο της παλιάς Ολυμπιακής για να ξέρουμε για τι πράγμα μιλάμε.
*

27/5/09 11:29 μ.μ.  
Blogger Alexandros said...

@ hpstg
Για ακριβώς αυτούς τους λόγους που αναφέρεις είναι βέβαιο ότι η "νέα" Ολυμπιακή θα έχει το λογότυπο που της αξίζει.

28/5/09 12:17 π.μ.  
Blogger Alexandros said...

@ Kukuzelis
Με τη διαφορά ότι ο Ωνάσης προσέλαβε εταιρεία χωρίς να στήσει ένα διαγωνισμό για το "θεαθήναι" και το παλιό σήμα είναι άψογο σχεδιαστικά.

Ας μη γελιόμαστε. Το ζητούμενο είναι ο επανασχεδιασμός της γραμματοσειράς.
Οι κύκλοι παραμένουν.

Η δημιουργία μιας "διαχρονικής" γραμματοσειράς που να αποτελεί εξέλιξη της παλιάς (όπως ζητάει η MIG) απαιτεί την εμπλοκή ενός εξειδικευμένου τυπογραφικού σχεδιαστή γραμματοσειρών.
Οι σχεδιαστές που μπορούν να ανταπεξέλθουν σε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα είναι ελάχιστοι.

Τα πράγματα είναι απλά.
Οι διοργανωτές δεν ξέρουν τι τους γίνεται.

28/5/09 12:18 π.μ.  
Blogger Michael Tsopeis said...

Το να λες κάτι τέτοιο για έναν όμιλο του επιπέδου MIG είναι λίγο περίεργο Αλέξανδρε.
Δεν ξέρω τι θα έχει και τι δε θα έχει σχεδιαστικά. Θα το δούμε έτσι κι αλλιώς. Δε νομίζω ότι θα είναι κανένα χάλι πάντως...

28/5/09 2:41 π.μ.  
Blogger Michael Tsopeis said...

"Οι σχεδιαστές που μπορούν να ανταπεξέλθουν σε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα είναι ελάχιστοι."

Εδώ επίσης κάνεις λάθος. Μόνο και μόνο οι σχεδιαστές που δουλεύουν για προγράμματα του FSF έχουν αποδείξει πολλάκις ότι νιώθουν να κάνουν γραμματοσειρές της προκοπής (και αρκετά γρήγορα κιόλας).

28/5/09 2:43 π.μ.  
Blogger Alexandros said...

Μακάρι να κάνω λάθος hpstg.

28/5/09 11:01 π.μ.  
Blogger kukuzelis said...

Προσθέτω κι αυτό για ολοκληρωμένη εικόνα της επικοινωνιακής πολιτικής της εταιρίας: Ντύστε τους.

Η πολιτική της συνοψίζεται νομίζω με τρεις λέξεις: Κουβέντα να γίνεται.

28/5/09 12:25 μ.μ.  
Blogger Loucretia said...

1) Δηλωνω οτι λατρευω την (πρωην) Ολυμπιακη.

2) Συμφωνω κι εγω οτι το ποσον ειναι πραγματικα ελαχιστο για τετοιο εργο.

3) Αποκαλυπτω οτι καποια ψυχη εχει ηδη ετοιμο το νεο σημα κλπ κλπ της νεας Ολυμπιακης.

4)Οι μεχρι τωρα προτασεις για τις στολες με αφηνουν παγερα αδιαφορη. Δεν ειναι δυνατον να εχουμε να επιλεξουμε αναμεσα σε αυτες τις 3 μονο!!!!

28/5/09 7:03 μ.μ.  
Anonymous Eman said...

Οφείλω να ομολογήσω πως συμφωνώ στα περί στολών. Δε μπόρεσα να ταυτιστώ με τη στολή πιλότου α λα Κόρτο Μαλτέζε.. Παγερά όχι, κάποιες προτάσεις ήταν όμως λίγο αδιάφορες, λίγο "άλλαξαν κάτι;". Άλλες με έκαναν να αναρωτηθώ εάν θα ήταν βολικές ή ταιριαστές για τον χώρο όπου θα χρησιμοποιούνται.

28/5/09 9:48 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Κύρια Είσοδος