Μετά την καταστροφή...
Foto: Sofia Tachias
Πριν λίγες ημέρες η συν-βοργιάζουσα Λουκρητία κι εγώ, επισκεφτήκαμε την παρθενική Μπιενάλε της πόλεως των Αθηνών, που παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στις εγκαταστάσεις της Τεχνόπολις στο Γκάζι με τον τίτλο "Καταστρέψτε την Αθήνα"... και ειλικρινά εκστασιαστήκαμε με τη διοργάνωση!
Είχαμε πολύ καιρό να βρεθούμε συνδιαλεγόμενοι με τόσα πολλά Β-Οργιώδη και εκμαυλιστικά εικαστικά έργα, συγκεντρωμένα στα πλαίσια της ίδιας έκθεσης. Πραγματικά αισθανθήκαμε τις καρδιές μας να πεταρίζουν στα στήθια μας από συγκίνηση για το τιτάνιο έργο των επιμελητών της έκθεσης, που τους νιώθουμε ως γνήσιους πνευματικούς μας αδελφούς εν βοργίω!
Οι εβένινες ψυχές μας αγαλλίασαν παρακολουθώντας μια ανατρεπτική αφήγηση-υπερθέαμα ρήξεων και αδιεξόδων, αφιερωμένη στα πιο λυσσώδη και στα πιο καταστρεπτικά υποσυνείδητα ένστικτα της ανθρώπινης φύσης! Με απώτερο σκοπό την καταστροφή των στερεότυπων, όπως αυτά εκφράζονται μέσα από τη διαδικασία διαμόρφωσης της ταυτοτητάς μας στα πλαίσια της κοινωνίας και της ιστορίας!
Σε αυτή τη μικρή επισκόπηση επιβάλλεται να κάνουμε ειδική μνεία στο video Red Rose των Γερμανών καλλιτεχνών Bernhard Willhelm & Dirk Bonn. Η ονειρική σεκάνς έγχρωμου τσολιά να χορεύει house και να πατικώνει με τα χέρια του παγωτίνια, μας χάρισε ένα δεύτερο ήπαρ! Ενώ η γνήσια camp σκηνή βοριοευρωπαίου γότθου με στολή τσολιά, να χοροπηδάει στο κρεβάτι ξενοδοχείου και τη κάμερα να κάνει zoom κάτω από τη φουστανέλα, στο κόκκινο σπασουάρ και τα εκτεθειμένα κωλομέρια του, μας θύμισε σκηνές απείρου κάλλους στο Pierro's της Μυκόνου!
Όσο για το πολυδιαφημισμένο σχέδιο του Pablo Picasso που κάνει μνεία στο γνωστό επεισόδιο με την ανάρτηση της Ελληνικής σημαίας στην Ακρόπολη από τον Μανώλη Γλέζο κατά την Γερμανική Κατοχή, είχε ένα πραγματικά εξαιρετικό μασίφ επίχρυσο κάδρο και θα έδενε αρμονικά με τα υπόλοιπα έπιπλα στο drawing room της Λουκρητίας!
Το έργο όμως που πραγματικά μας συνεπήρε για την ποιητικότητα και την ευαισθησία του ήταν το video του Γερμανού John Bock Lütte mit Ruccola. Ο επί τριανταπεντάλεπτο συνεχής βασανισμός αθώου θύματος δεμένου σε τραπέζι, με τον θύτη να του κόβει τη μύτη και το αυτί με ξυράφι, να του βγάζει νύχια και δόντια, να του σπάει το πόδι και τα δάκτυλα του χεριού, να "παίζει" με όργανα του σωματός του, αλλά και το κορυφαίο όλων, να του κολλάει στο μπράτσο τέσσερα αυτοκόλλητα νικοτίνης και να του δίνει να καπνίσει τσιγάρο (όλα αυτά on camera με ανατριχιαστική λεπτομέρεια) εύφραιναν τις αβυσαλλέα βοργιώδεις ψυχές μας, τόσο ώστε να αποφασίσουμε ότι χρειαζόμαστε επειγόντως τον καλλιτέχνη του video για Αρχιβασανιστή στα μπουντρούμια του Οίκου μας!
Αρκετά όμως με τα δικά μας λόγια, πραγματικά επιβάλλεται να επισκεφτείτε αυτή μοναδική γιορτή της καταστροφής σε όλα τα επίπεδα, να γίνετε κοινωνοί του απαυγάσματος της σύγχρονης εικαστικής διαννόησης ιδίοις όμμασι και να το κρίνετε με τη σειρά σας.
UPDATE by Loucretia: Όπως καταλαβαινετε, προτιμησα να γραψει για την εκθεση ο καλλιτεχνης του Οικου μας ως πλεον αρμοδιος, διοτι εγω ειμαι μια απλη, αθωα κι ανυποψιαστη θεατης κι ετσι απλα, αθωα κι ανυποψιαστα σταθηκα μπροστα σ’ένα (φαινομενικα) απλο κι αθωο βιντεο για να παρακολουθησω (εντελως συμπτωματικα) έναν Σκανδιναυο διμετρο ξανθο θεο, ο οποιος με απλο κι (όχι) αθωο τροπο αυνανιζοταν στο παραθυρο μιας (υποτιθεμενης) σωφερινας, παριστανοντας τον αστυνομικο που την τιμωρει για παραβαση (αβυσσος η ψυχη του σεναριογραφου).
Καθολη τη διαρκεια του βιντεο τα απλα, αθωα κι ανυποψιαστα ματακια μου δεν καταφεραν να διακρινουν «τι κρατουσε ο Ναπολεων», φευ τα «προσοντα» του ηταν επιεικως αορατα δια γυμνου οφθαλμου… σκετο destroy δηλαδη… (αβυσσος κι η ψυχη του σκηνοθετη)
«Κριμας το παλληκαρι, δυο μετρα μπόι» σχολιασα αυθορμητα και μεγαλοφωνα στις δυο εμβροντητες γιαγιαδες που παρακολουθουσαν διπλα μου το βιντεο και στη πανικοβλητη μητερα που προσπαθουσε ν’ απομακρυνει το παιδακι της…
Το ονομα του καλλιτεχνη και του βιντεο δεν το θυμαμαι, σιγα που θα σας το εδινα δλδ να μου τρεξετε κατευθειαν σ’ αυτό, οοοοοχι, να πατε πρωτα να δειτε και τα υπολοιπα και μετα να το ανακαλυψετε μονοι σας…ειπαμε, η τεχνη θελει θυσιες :-ΡΡΡ
Σα βγεις στον πηγαιμό για τη Μπιενάλε της Αθήνας
άσε τις ηθικές και κοινωνικές προκαταλήψεις σου στο σπίτι...
Στους δαιδαλώδεις διαδρόμους της σα βρεθείς να ξέρεις...
δεν θα έχεις μαζί σου μήτε τον μίτο της Αριάδνης
μήτε τον Καρατζαφέρη να σε κρατά απ' το χέρι.
Anomymous
άσε τις ηθικές και κοινωνικές προκαταλήψεις σου στο σπίτι...
Στους δαιδαλώδεις διαδρόμους της σα βρεθείς να ξέρεις...
δεν θα έχεις μαζί σου μήτε τον μίτο της Αριάδνης
μήτε τον Καρατζαφέρη να σε κρατά απ' το χέρι.
Anomymous
Είχαμε πολύ καιρό να βρεθούμε συνδιαλεγόμενοι με τόσα πολλά Β-Οργιώδη και εκμαυλιστικά εικαστικά έργα, συγκεντρωμένα στα πλαίσια της ίδιας έκθεσης. Πραγματικά αισθανθήκαμε τις καρδιές μας να πεταρίζουν στα στήθια μας από συγκίνηση για το τιτάνιο έργο των επιμελητών της έκθεσης, που τους νιώθουμε ως γνήσιους πνευματικούς μας αδελφούς εν βοργίω!
Οι εβένινες ψυχές μας αγαλλίασαν παρακολουθώντας μια ανατρεπτική αφήγηση-υπερθέαμα ρήξεων και αδιεξόδων, αφιερωμένη στα πιο λυσσώδη και στα πιο καταστρεπτικά υποσυνείδητα ένστικτα της ανθρώπινης φύσης! Με απώτερο σκοπό την καταστροφή των στερεότυπων, όπως αυτά εκφράζονται μέσα από τη διαδικασία διαμόρφωσης της ταυτοτητάς μας στα πλαίσια της κοινωνίας και της ιστορίας!
Bernhard Willhelm & Dirk Bonn The Rose, 2007
Video Courtesy of Bernhard Willhelm, Dirk Bonn
Foto: Sofia Tachias
Video Courtesy of Bernhard Willhelm, Dirk Bonn
Foto: Sofia Tachias
Σε αυτή τη μικρή επισκόπηση επιβάλλεται να κάνουμε ειδική μνεία στο video Red Rose των Γερμανών καλλιτεχνών Bernhard Willhelm & Dirk Bonn. Η ονειρική σεκάνς έγχρωμου τσολιά να χορεύει house και να πατικώνει με τα χέρια του παγωτίνια, μας χάρισε ένα δεύτερο ήπαρ! Ενώ η γνήσια camp σκηνή βοριοευρωπαίου γότθου με στολή τσολιά, να χοροπηδάει στο κρεβάτι ξενοδοχείου και τη κάμερα να κάνει zoom κάτω από τη φουστανέλα, στο κόκκινο σπασουάρ και τα εκτεθειμένα κωλομέρια του, μας θύμισε σκηνές απείρου κάλλους στο Pierro's της Μυκόνου!
Όσο για το πολυδιαφημισμένο σχέδιο του Pablo Picasso που κάνει μνεία στο γνωστό επεισόδιο με την ανάρτηση της Ελληνικής σημαίας στην Ακρόπολη από τον Μανώλη Γλέζο κατά την Γερμανική Κατοχή, είχε ένα πραγματικά εξαιρετικό μασίφ επίχρυσο κάδρο και θα έδενε αρμονικά με τα υπόλοιπα έπιπλα στο drawing room της Λουκρητίας!
Stelios Faitakis Socrates drinks the conium, 2007
Latex, Acryl, Spray, Metall-Lack
Courtesy of The Breeder, Athen
Foto: Sofia Tachias
Folkert de Jong The Shooting Lesson, 2007
Styrofoam, Polyerothane, Paint
ca. 800 x 800 x 450 cm
Courtesy of James Cohan Gallery, New York, Folkert de Jong
Foto: Sofia Tachias
Aidas Bareikis Easy Times, 2007
Mixed Media Variable Dimensions
Courtesy of Leo König Inc., New York, Eleni Koronaiou Gallery, Athens, Aidas Bareikis
Foto: Sofia Tachias
Οι γλυπτικές εγκαταστάσεις των Folkert de Jong και Aidas Bareikis ήταν ομολογουμένως από τα πιο ενδιαφέροντα έργα στη διοργάνωση. Η χρήση ετερόκλητων υλικών και η δημιουργία αλλόκοτων μορφών, που μοιάζουν να έχουν μια ύπαρξη παράλληλη με αυτή του δικού μας κόσμου, μας έκαναν να περάσουμε αρκετή ώρα παρατηρώντας αμίλητοι. Ειδικά όμως η εγκατάσταση του Λιθουανού Aidas Bareikis στους φούρνους της Τεχνόπολις ήταν τουλάχιστον εντυπωσιακή αν και η μυρωδιά της απλά ανυπόφορη!Latex, Acryl, Spray, Metall-Lack
Courtesy of The Breeder, Athen
Foto: Sofia Tachias
Από τους Έλληνες καλλιτέχνες που συμμετείχαν στην έκθεση η πιο δυνατή παρουσία ήταν με διαφορά αυτή του Στέλιου Φαϊτάκη με τη μνημειακή σύνθεση του για την Απολογία του Σωκράτη. Ένα πραγματικά σημαντικό έργο τόσο για την εκτέλεση του, που έχει δανειστεί στοιχεία από την τεχνοτροπία της εκκλησιαστικής αγιογραφίας και των μεγάλων graffiti των μητροπόλεων της αλλοδαπής, όσο και για το μήνυμα που εκπέμπει.
Folkert de Jong The Shooting Lesson, 2007
Styrofoam, Polyerothane, Paint
ca. 800 x 800 x 450 cm
Courtesy of James Cohan Gallery, New York, Folkert de Jong
Foto: Sofia Tachias
Aidas Bareikis Easy Times, 2007
Mixed Media Variable Dimensions
Courtesy of Leo König Inc., New York, Eleni Koronaiou Gallery, Athens, Aidas Bareikis
Foto: Sofia Tachias
Το έργο όμως που πραγματικά μας συνεπήρε για την ποιητικότητα και την ευαισθησία του ήταν το video του Γερμανού John Bock Lütte mit Ruccola. Ο επί τριανταπεντάλεπτο συνεχής βασανισμός αθώου θύματος δεμένου σε τραπέζι, με τον θύτη να του κόβει τη μύτη και το αυτί με ξυράφι, να του βγάζει νύχια και δόντια, να του σπάει το πόδι και τα δάκτυλα του χεριού, να "παίζει" με όργανα του σωματός του, αλλά και το κορυφαίο όλων, να του κολλάει στο μπράτσο τέσσερα αυτοκόλλητα νικοτίνης και να του δίνει να καπνίσει τσιγάρο (όλα αυτά on camera με ανατριχιαστική λεπτομέρεια) εύφραιναν τις αβυσαλλέα βοργιώδεις ψυχές μας, τόσο ώστε να αποφασίσουμε ότι χρειαζόμαστε επειγόντως τον καλλιτέχνη του video για Αρχιβασανιστή στα μπουντρούμια του Οίκου μας!
Αρκετά όμως με τα δικά μας λόγια, πραγματικά επιβάλλεται να επισκεφτείτε αυτή μοναδική γιορτή της καταστροφής σε όλα τα επίπεδα, να γίνετε κοινωνοί του απαυγάσματος της σύγχρονης εικαστικής διαννόησης ιδίοις όμμασι και να το κρίνετε με τη σειρά σας.
UPDATE by Loucretia: Όπως καταλαβαινετε, προτιμησα να γραψει για την εκθεση ο καλλιτεχνης του Οικου μας ως πλεον αρμοδιος, διοτι εγω ειμαι μια απλη, αθωα κι ανυποψιαστη θεατης κι ετσι απλα, αθωα κι ανυποψιαστα σταθηκα μπροστα σ’ένα (φαινομενικα) απλο κι αθωο βιντεο για να παρακολουθησω (εντελως συμπτωματικα) έναν Σκανδιναυο διμετρο ξανθο θεο, ο οποιος με απλο κι (όχι) αθωο τροπο αυνανιζοταν στο παραθυρο μιας (υποτιθεμενης) σωφερινας, παριστανοντας τον αστυνομικο που την τιμωρει για παραβαση (αβυσσος η ψυχη του σεναριογραφου).
Καθολη τη διαρκεια του βιντεο τα απλα, αθωα κι ανυποψιαστα ματακια μου δεν καταφεραν να διακρινουν «τι κρατουσε ο Ναπολεων», φευ τα «προσοντα» του ηταν επιεικως αορατα δια γυμνου οφθαλμου… σκετο destroy δηλαδη… (αβυσσος κι η ψυχη του σκηνοθετη)
«Κριμας το παλληκαρι, δυο μετρα μπόι» σχολιασα αυθορμητα και μεγαλοφωνα στις δυο εμβροντητες γιαγιαδες που παρακολουθουσαν διπλα μου το βιντεο και στη πανικοβλητη μητερα που προσπαθουσε ν’ απομακρυνει το παιδακι της…
Το ονομα του καλλιτεχνη και του βιντεο δεν το θυμαμαι, σιγα που θα σας το εδινα δλδ να μου τρεξετε κατευθειαν σ’ αυτό, οοοοοχι, να πατε πρωτα να δειτε και τα υπολοιπα και μετα να το ανακαλυψετε μονοι σας…ειπαμε, η τεχνη θελει θυσιες :-ΡΡΡ
Ετικέτες Destroy Athens Biennial
14 Comments:
Ε ρε πούστη μου, πήγαμε την Κυριακή των Εκλογών και ήταν κλειστά!!! Αν είναι δυνατόν!!! Αν είναι δυνατόν!!! (όχι δεν είναι δυνατόν αλλά τελικά είναι) :)))))))))))))))))))))))
Ηθελα ενα βοργιώδες σχόλιο για το video με την φιλοσοφική περιήγηση στην Αρχαία Αθήνα διανθισμένη με εικόνες Α/Μ σοφτ πορνό από το μεσοπόλεμο....
@ Kwlogria
Μα κι εσείς πια, ανήμερα εκλογών βρήκατε να πάτε;!
@ Moses
Χμ... δεν το θυμάμαι αυτό το video... σίγουρα θα ήταν ένα από τα έργα που μας άφησαν παγερά αδιάφορους!
Kι εμείς σαν την Kwlogria την πάθαμε...
Και όχι μόν αυτό, αλλά δεν λειτουργούσε (επίσης "κλείστά λόγω γαμωεκλογών") και η Έκθεση Βιβλίου.
Ούτε ο Κεραμεικός.
Ούτε ΤΙΠΟΤΑ γαμώ το τους.
Και οι δρόμοι ήταν γεμάτοι κόσμο, παιδάκια, ζογκλέρ και ήλιο στον ουρανό...
@ Λουκρητία
Αχαχαχαχα! Τα έβγαλες όλα στη φόρα dearest για τον Σκανδιναβό αυνανιστή κα(υ)λλιτέχνη! Χοχοχο!
@ Μανταλένα
Να πας κάποια άλλη μέρα λοιπόν! Πιστεύω ότι θα σε ενδιαφέρει η έκθεση!
Αλεξανδρε, τελεια η περιγραφη, τελειες κι οι φωτογραφιες!
Πρεπει να τους πουμε ομως, οτι το πραγματικο "destroy Athens" το ζησαμε φευγοντας απο την εκθεση, οταν φτανοντας με το αυτοκινητο στο κεντρο της Αθηνας, συνειδητοποιησαμε εντρομοι οτι μιλουσε ο Καραμανλης στο Πεδιο του Αρεως, πραγμα που ισοδυναμουσε με τον απολυτο εγκλωβισμο μας για ωρες στο δρομο, παρεα με χιλιαδες αλλους απεγνωσμενους οδηγους.
Μιά χαρά σας βρίσκω!
Θα πάω, πού θα μου πάει...
Μα στον Καραμανλή βρήκατε να πέσετε και εσείς; Τι άδικη συμφορά και κυνήγι είναι αυτό..
Η έκθεση έχει όντως €10 είσοδο;
Να ξέρω αμα συμφέρει να τα δώσω για να δω άλλον να αυνανίζεται.
@ Loucretia
Dearest έκανα ότι μπορούσα! Χοχοχο!
Οι photo είναι της Sofia Tachias από το portal artnet.de
@ An-lu
Να πας μην το αφήσεις!
@ E-man
Το εισιτήριο έχει πράγματι 10 Ευρώ και ισχύει για τις παράλληλες εκθέσεις της Μπιενάλε "Young Athenians" και "How to Endure", που διοργανώνονται σε άλλους χώρους στο Μεταξουργείο.
Σε ευχαριστώ για τη διευκρίνηση! Είχα την αίσθηση πως οι εκθέσεις στο Μεταξουργείο δεν έχουν εισιτήριο.
Γιατι, τι ειναι το Μεταξουργειο, απο-εισιτηριοποιημενη ζωνη;;; :-ΡΡΡ
Btw, το δικο μου εισιτηριο χαθηκε στην εξοδο της εκθεσης, η τυχη του αναζητειται κατω απο τις ροδες του αυτοκινητου μου κι αναμεσα στα φυλλα του βασιλικου που μας χαρισαν στο απεναντι εστιατοριο (δεν λεω ποιο, σιγα μη τους κανω και διαφημιση)
Ανοίγουμε καμία εκκλησία να στεγάσουμε το έργο του Φαϊτάκη; Θα δυσκολευτούμε βέβαια να βρούμε παπά να μας την εγκαινιάσει...
Καλησπερα,
Σοφια Ταχια λεγομαι και ηθελα να σας πω οτι βρηκα της φοτογραφιες μου στην σελιδα σας.Χαιρομαι που σας αρεσαν και της αξιοποιησατε θα μπορουσατε ομως να με ρωτησετε.Παρολα αυτα ευχαριστω που βαλατε το ονομα. Χαιρετισματα απο το Βερολινο...
sofiatachias@web.de
Αγαπητη Σοφια, εχετε απολυτο δικιο. Πολλες φορες κανουμε το λαθος να πιστευουμε οτι με την αναφορα του ονοματος του δημιουργου, ληγει καθε αλλη υποχρεωση μας.
Ευχαριστουμε που μας το υπενθυμισατε.
Δημοσίευση σχολίου
<< Κύρια Είσοδος