Loucretia's

Τετάρτη, Ιουνίου 13, 2007

Ανεργία και λοιπά κουραφέξαλα

Όσο οι κεφαλές του Οίκου συγκεντρώνονται στα θέματα των Πανελλήνιων Εξετάσεων Κουλεμανσόν 2007, μια καινούρια φωνή προθυμοποιείται να προβεί σε αποκαλύψεις, να μη ντραπεί να κατονομάσει πρόσωπα και πράγματα, και να αποκαλύψει τι ακριβώς κρύβεται πίσω από τις στατιστικές του ΟΑΕΔ. Πρόκειται για μια δίμετρη κουκλάρα [είμαι αντικειμενική], με τέλειες αναλογίες και καυτό βλέμμα [ναι σας λέω, το λένε όλοι κι εγώ βρίζω], και παράλληλα εκκολαπτόμενη επιστήμονα παγκοσμίου εμβελείας [συνεχίζω να είμαι αντικειμενική λέγω], που τυγχάνει [καταραμένο DNA] στενή συγγενής της νεωτέρας Βοργίας. Επίσης, επέλεξε να ακολουθήσει τα βήματα της διάσημης αδελφής της, να παρατήσει τη στοργική αγκαλιά του ακαδημαϊκού κόσμου [άσε το θέμα μου κάτω παλιοπατσόλα εγώ το σκέφτηκα πρώτη] και να βουτήξει ενθουσιωδώς στον επιχειρηματικό κόσμο [μάλιστα κύριε Διευθυντά, είμαι στη διάθεσή σας, τι ώρα επιθυμείτε να με @#$%#&£!] στην τρυφερή ηλικία των είκοσι δύο ετών. Μετά από αναρίθμητες συνεντεύξεις και διάφορες περιπέτειες - όπως ας πούμε τον τυπά που ήθελε ρεσεψιονίστ/γραμματέα/executive secretary/παιδί για όλες τις δουλειές/όλα τα κάνω για ένα τάλιρο, είχε αισθητικές απαιτήσεις, και δήλωσε πως τη βρήκε νοστιμούλα αλλά ήθελε να τη δει και όρθια χωρίς πολλά ρούχα για να αποφασίσει - βρήκε επιτέλους δουλειά σε γνωστή ελληνική εταιρεία σε αντικείμενο ομιλόν με το γνωστικό της θέμα. Κωλόφαρδη. Υποδεχτείτε τη guest star μας λοιπόν, και αφήστε κανά σχόλιο αν σας την άναψε, γουστάρει τα βρισίδια όσο κι εμείς.


«Ανεργία είναι η κατάσταση ενός ατόμου, που, ενώ είναι ικανό, πρόθυμο και διαθέσιμο να απασχοληθεί, δεν δύναται να βρει εργασία.»
Αυτός τουλάχιστον είναι ο επίσημος ορισμός της κατάστασης ΑΝΕΡΓΙΑ, με διάφορους δορυφόρους ορισμούς ή χαρακτηρισμούς, του στυλ «μάστιγα των εποχών».

Ποια όμως είναι η Ελληνική πραγματικότητα της ανεργίας;
Ο ορισμός θα έπρεπε να είναι λίγο πιο ανάλαφρος, κατά την ταπεινή μου γνώμη. Πχ:

«Ανεργία είναι η κατάσταση ενός ατόμου, που, ενώ είναι ικανό και διαθέσιμο να απασχοληθεί, δεν προθυμοποιείται να βρει εργασία.»

Έχετε δει κανέναν τα τελευταία τρία χρόνια να ψάχνει δουλειά και να μην μπορεί να βρει;
Καλύτερα να μην υπολογίσουμε την κυρία που φώναζε σε τηλεοπτικά παράθυρα και πόρτες την τελευταία βδομάδα πως είναι απόφοιτος ΤΕΙ λογιστικής, έπιασε δουλειά και τις ζήτησαν να φτιάξει και καφέ!! Αν είναι ποτέ δυνατόν, τι είναι, καμία υπηρέτρια, να φτιάξει και καφέ!!
Φανταστείτε και πόση δουλειά είχε...
Μόνο εγώ χαίρομαι όταν σηκώνομαι από το γραφείο, αφήνω τα αρχεία πίσω και πηγαίνω στην κουζίνα; Μάλλον ανώμαλη είμαι..

Σύμφωνα με την έρευνα της εταιρίας ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ EQUAL κατά το χρονικό διάστημα 2/5/2003 - 22/5/2003, 1000 άτομα απάντησαν γιατί έχουν βρεθεί χωρίς δουλειά:


Σύμφωνα με την προσωπική μου άποψη:
36% κάτι δεν έκαναν πολύ καλά ή καθόλου
5% ήταν λιγότερο καλοί από τους συνεργάτες τους σε αυτό που έκαναν
7% δε δούλευαν καθόλου και η εταιρία αναγκάστηκε να κλείσει
11,9% τα μυαλά τα έχουν πάνω από το κεφάλι, βλέπε κυρία παραδείγματος
9,3% βαριόντουσαν να ξυπνάνε κάθε μέρα στις 7:30
6% δεν μπορούσαν να συμβιβαστούν με την άποψη του boss
1,5% ήταν τόσο ρέμπελοι που ούτε για την δικιά τους εταιρία δεν είχαν όρεξη να δουλέψουν
21,3% κρέμονται ακόμα από τη φούστα της μαμάς, αν όχι από τα αρχίδια του μπαμπά
0,6% δεν μπορούν να σκεφτούν ούτε απάντηση για τόσο εύκολη ερώτηση
1,4% είναι πάρα πολύ άτυχοι άνθρωποι, και αυτοί υπάρχουν φυσικά!

Και αν είναι να αναβοσβήνει το ερωτηματικό πάνω από το κεφάλι σας για την ορθότητα των λεγομένων μου, προσπαθήστε να απαντήσετε τις παρακάτω ερωτήσεις:

- Πόσοι πτυχιούχοι δεν καταδέχονται να δουλέψουν σε αντικείμενο εκτός της ειδίκευσής τους;
- Πόσες ανειδίκευτες κοπέλες δεν δέχονται να πιάσουν ξεσκονόπανο;
- Πόσοι έφυγαν από την τελευταία τους δουλειά γιατί ήταν μαλάκας ο διευθυντής τους;
- Γιατί σε αγγελία για γραμματέα σε εμπορική εταιρία, με καλά λεφτά και μόνο απαραίτητο προσόν καλά αγγλικά, απάντησαν δύο κοπέλες σε διάστημα τριών εβδομάδων;
- Πώς αισθανθήκατε την τελευταία φορά που πνιγόσασταν στη δουλειά και η κοπέλα από το διπλανό γραφείο σας λυπήθηκε και έφερε και σε σας από την λεμονάδα του ψυγείου;

Τα πράγματα είναι πιο απλά από ότι μας τα σερβίρουν!

8 Comments:

Blogger christina said...

Ανεργία είναι να μη σου φτανει ο μισθος που σου δινουν και να θες λιιγο παραπανω για να μην παιρνεις δανεια, αλλα κανεις δε σε παιρνει με παραπανω και λενε "αυτος θελει να ειναι ανεργος, αφου δεν καθεται με τοσα να παρουμε αλλον"

Ανεργια ειναι να μη σε παιρνουν σε θεση βασικης εκπαιδευσης αν δεν εχεις προυπηρεσια. Να μη σε παιρνουν αν δεν εχεις καρτα ανεργιας εξι μηνων, αν εχεις δουλεψει σε δυο διαφορετικα αντικειμενα προσφατα, αν εχεις παραιτηθει, αν εισαι νιοπαντρος, αν δε θες να μπεις στο ΤΕΒΕ, αν δε συμφωνήσεις με μονιμες υπερωριες, αν θες να πληρωνεσαι καθε μηνα και οχι μισα τωρα και μισα οταν εχουμε (και το νοικι μου εμενα; )

Ποια ειναι η αυτη θεση που ηθελε μονο αγγλικα και α) δε ζητησε της παναγιας τα ματια στη συνεντευξη μετα β) δεν ειπε 'υπερπληρειτε τα προσοντα' γ) ηταν οντως γραμματεια και οχι τελεμαρκετινγκ ή προωθηση πιστωτικών δ)αφηνε αυτον με τα προσοντα να κανει κι αλλα πραγματα εκτος απο καφε ε) δεν επαιρνε αχρηστο για σοβαρη θεση και προσοντουχο για το ξεσκονοπανο κλπ κλπ κλπ;

Ποσους πτυχιουχους ξερετε που δουλευουν στο αντικειμενο τους;

Γιατι να εχουν το δικαιωμα να δουν αλλον υπαλληλο, ενω εγω δεν εχω δικαιωμα να δω αλλη δουλεια;

Γιατι να κατσω σε μια δουλεια που δεν προλαβαινω οχι να φαω αλλα ουτε το πρωινο ποτηρι με το νερο να πιω, επειδη εχουν ενα ατομο για ολες τις υπαλληλικες θεσεις και τρια ατομα στη διευθυνση;

Γιατι να κατσω σε μια δουλεια με μλκ διευθυντη αφου βρισκω την ιδια χαλια κακοπληρωμενη δουλεια με πιο νορμαλ προισταμενο;

Σταματαω.

13/6/07 6:23 μ.μ.  
Blogger staycool said...

συμφωνο ανεργια η εργατικη πρωτομαγια δεν εγινε λογω της ελλειψης εργασιας αλλα λογω των συνθηκων εργασιας

13/6/07 6:28 μ.μ.  
Blogger Idάκι said...

Παρένθεση:εγώ μέσα με αυτά που λέει η αγαπητή μας passer-by... γι'αυτό είμαι και στην Αγγλία εξάλλου. Αλλά νομίζω είναι ενδιαφέρουσα η οπτική γωνία ενός νέου ανθρώπου που βλέπει τους συνομηλίκους της να πίνουν φραπέ και να γκρινιάζουν για την ανεργία στην Ελλάδα. Με το ίδιο αηδίαζα κι εγώ, βλέποντας χιλιάδες συμφοιτητές μου να έχουν σίγουρο το διευθυντιλίκι και να μη δέχονται παρακάτω... Το κείμενο καταδεικνύει τη συμπεριφορά "απ'τα ψηλά θ'αρχίσω γιατί έτσι γουστάρω" που είναι απίστευτα διαδεδομένη, και δεν ακουμπά στα περί μισθού και προϋπηρεσίας ανθρώπων που έχουν δουλέψει πάνω από 5 χρόνια. ΙΜΗΟ πάντα. Φιλιά. Και χώστε αλύπητα.

13/6/07 6:53 μ.μ.  
Blogger BeeHappy said...

Εργάζομαι από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Δεν υπήρξα ούτε για μια ημέρα άνεργος, απεναντίας για μεγάλα διαστήματα έκανα δυο δουλειές.
Δεν θεώρησα ποτέ ότι η πολιτεία έχει υποχρέωση να μου εξασφαλίσει εργασία στο δημόσιο επειδή μου έδωσε ένα πτυχίο σε κάποιο ειδικό αντικείμενο (βλέπε δάσκαλοι, καθηγητές κλπ), προσελήφθην δε σε λιγότερο από μία βδομάδα από τότε που ενδιαφέρθηκα πάνω στην ειδικότητά μου. Έκτοτε πέρασαν αρκετά χρόνια, οι εμπειρίες πολλές και τώρα γράφω από τη θέση του εργοδότη.
Εξακολουθώ να εργάζομαι περισσότερο από κάθε υπάλληλο (δεν είμαι εργασιομανής, προτιμώ να είμαι με τις μέλισσές μου).
Όλοι οι εργαζόμενοι στην εταιρεία πληρώνονται πολύ περισσότερο από αυτά που προβλέπει η σύμβασή τους, απολαμβάνουν δε περισσότερες μέρες άδειας απ' ότι ο νόμος ορίζει.
Αν θελήσω να τους αντικαταστήσω θα πρέπει να πληρώσω αποζημίωση, αν θελήσουν να φύγουν θα το κάνουν χωρίς προειδοποίηση. Αν είμαι μαλάκας θα κάτσουν όσο θέλουν ενώ θα τους πληρώνει ο μαλάκας και μετά θα φύγουν. Αν είναι ανεπαρκείς, κακόβουλοι, αν γράφουν το "συμφωνώ" με όμικρον και άλλα πολλά θα πρέπει να τους πληρώνω μέχρι να το ανακαλύψω και μετά να τους αποζημιώσω για τα ιδιαίτερα προσόντα τους.
Καταλαβαίνετε ότι η λίστα τόσο των υπαλλήλων όσο και των εργοδοτών είναι μακρά. Το ζητούμενο και από τις δύο πλευρές είναι η διάθεση για εργασία και ο σεβασμός της προσωπικότητας αμφοτέρων. Στην κοινωνία της αρπαχτής και της ήσσονος προσπάθειας όμως που ζούμε τα παραπάνω είναι δυσεύρετα.
Θα συμφωνήσω ότι υπάρχει ανεργία σε ανθρώπους "μεγάλης" ηλικίας (50+)με μικρή ή πολύ συγκεκριμένη ειδίκευση σε τομείς που φθίνουν, κυρίως βιομηχανικοί - βιοτεχνικοί εργάτες. Εξοργίζομαι να ακούω ότι υπάρχει ανεργία στους νέους.

14/6/07 11:11 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

akoma gelao apo to post sou ston nanako!!!!!!!!!
kai eimai kai apo lathos pc kai den mporei na vgalei link sto onoma mouo gia na antallasoum e apopseis!!!!!!!


tsaperdona (ME T' onoma!!!)

14/6/07 4:00 μ.μ.  
Blogger Sousou Delatroba said...

Αγαπητό Ιντάκι,

Συμφωνώ καθ'ολοκληρίαν με τα γραφόμενά σας.

Τελευταίως, έχουν ανοίξει πολλές κενές θέσεις εργασίας στο ρετιρέ μου καθώς επίσης και στας επιχειρήσεις μου. Δυστυχώς, μέσα στον τελευταίο μήνα κανείς δεν ενδιαφέρθη να προσληφθεί και δεν αντιλαμβάνομαι για ποιό λόγο.

Για αυτό και καταφεύγω στη χρήση προσωπικού μιας χρήσης που είναι και ευκολότερον να ανεχθεί τις παραξενιές μου, ιδίως όταν είναι ξεφούσκωτον λόγω βλάβης της τρόμπας,
Σουσού

14/6/07 4:11 μ.μ.  
Blogger Νίνα said...

απλ ξε-απλα τα πραγματα, παραμενουν γαμησε τα..και συγγωνωμη για το λεξιλογιο, αλλα αμα δουλευω στο ραδιοφωνο εδω κι εναμιση χρονο με 150 ευρω το μηνα, κι οτιδηποτε αλλο εχω κυνηγησει ή μου εχουν προτεινει ειναι σε ορους "αμισθης εργασιας" ε οχι..μονο αυτο εχω να πω.

15/6/07 8:33 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Ρε δεν κοιτάτε να σοβαρευτείτε λέω γω που δεν υπέρχει ανεργία ...
Κι άμα βρεις δουλειά που θα σε κρατήσει για κάποια χρόνια ,ίσως, (γιατί ξέρεις σε πολλές δουλειές οτι έχεις ημερομηνία λήξης ) με 500-600 ευρώ είσαι εργαζόμενος ?Σε κοροϊδεύουν ενώ παίρνουν χιλιάδες ευρώ κι άμα ζητήσεις αύξηση σε χαιρετάν από μακριά .
Η μερική απασχόληση δεν είναι ανεργία ?Εσείς θα μας τρελάνετε ρε!!!!
Τα νέα ζευγάρια δεν ξέρουν τι να κάνουν ,που να δουλέψουν ,αν πρέπει ή όχι να κρατήσουν το παιδί (αφού δεν έχουν σταθερή δουλειά),δεν έχουν λεφτά να μείνουν μαζί ,να βγούν έξω ,να ζήσουν κι όμως όλη μέρα δουλεύουν σε κανά δυο δουλειές .Και σε κάνα εξάμηνο παρ την πάλι την απόλυση .Αυτοί δεν είναι άνεργοι???
Απαράδεκτο post..Εβγαλες όσους έχουν ανάγκη ή προβλήματα στις δουλειές τους άχρηστους ...
Και απ οτι κατάλαβα δεν πρέπει να δούλεψες και πολύ στη ζωή σου για να τα λες αυτά...
Περαστικός ήμουν απ το blog και περνούσα ωραία ,μεχρί που είδα αυτό .Είναι κρίμα να βγάζεις συμπεράσματα για τους εργαζόμενους ,που βγάζουν τα ίδια τα αφεντικά (βλ. behappy...)
Και είναι κρίμα να χρειαστεί να δουλέψεις και να σε απολύσουν για γελοίο λόγο ,για να καταλάβεις τι σου λέω...
Μακάρι να μην χρειαζόταν να δουλεύει κανείς μας,αλλά μας κάναν έτσι τη ζωή μας που εγώ και η κοπέλα μου δουλεύουμε 12 ώρες τη μέρα και πάλι δεν έχουμε λεφτά ούτε διακοπές να πάμε ,γιατί πήραμε air condition ...
Φιλικά Στέλιος

26/6/07 3:04 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Κύρια Είσοδος