Loucretia's

Τετάρτη, Μαρτίου 07, 2007

Κόμιξ, Κόμιξ, Για Πάντα!!!

Το weekend που μας πέρασε πραγματοποιήθηκε στην Ελληνοαμερικανική Ένωση το φεστιβάλ κόμιξ Comicdom για δεύτερη χρονιά.

Φυσικά και ήμουν εκεί όπως και πέρσι. Ήταν μια καλή ευκαιρία να δω φίλους από τα παλιά, να απολαύσω ομιλίες από δημιουργούς κόμιξ που έχω αγαπήσει και να δω πρωτότυπα comic strips των Peanuts του μοναδικού Charles Schulz.

Για όσους δεν το ξέρουν, συλλέγω κόμιξ από το 1984 και έχω τουλάχιστον δύο χιλιάδες τεύχη σε αμερικάνικους αλλά και ευρωπαϊκούς τίτλους. Τις παλιές καλές μέρες -κάθε Παρασκευή συγκεκριμένα- έτρεχα μετά το σχολείο στο Solaris και έκανα κανονική κατάθεση το χαρτζιλίκι της εβδομάδας, μιας και είχα κρατήσεις για περίπου τριάντα μηνιαίους τίτλους!

Κάποια στιγμή πούλησα ένα μεγάλο κομμάτι της συλλογής μου (γύρω στα χίλια τεύχη) και σταμάτησα να συλλέγω, γιατί η ποιότητα των ιστοριών αλλά και της εικονογράφησης πήγαινε από το κακό στο χειρότερο.

Όμως το μικρόβιο έχει μένει μέσα μου για πάντα. Εννοείται ότι ακόμα αγοράζω κόμιξ, αλλά πλέον αυτό γίνεται πιο επιλεκτικά και με περισσότερο μέτρο απ' ότι στο παρελθόν. Εξάλλου η αγάπη μου για τα κόμιξ ήταν αυτή που με ώθησε να ασχοληθώ με το σχέδιο και ακόμα και σήμερα -κάπου μέσα μου- θέλω να φτιάξω ένα δικό μου... (θα δούμε)

Τρέφω απεριόριστο θαυμασμό για σχεδιαστές όπως ο Jim Steranko, ο Jack Κirby, ο Jim Starlin και ο Barry Windsor-Smith από τους κλασσικούς του είδους των Αμερικάνικων κόμιξ υπερηρώων. Λατρεύω τον Robert Crumb και τις underground ιστορίες του. Μένω άναυδος με την ομορφιά του σχεδίου του Moebius. Έχω συγκινηθεί αφάνταστα με το Maus του Art Spiegelman και φυσικά έχω γελάσει μέχρι δακρύων με strips όπως το Calvin & Hobbes του Bill Watterson και φυσικά τα Peanuts!

Στο Comicdom είχα τη σπάνια ευκαιρία να παρακολουθήσω, εκτός από την έκθεση με τα πρωτότυπα σχέδια του Charles Schulz ένα πάνελ με τη Πρόεδρο του Μουσείου Schulz στην Σάνταρόζα της Καλιφόρνια και χήρα του δημιουργού Jean Schulz, τον Gary Groth εκδότη της Fantagraphics Books -της μεγαλύτερης εταιρείας στο χώρο των εναλλακτικών κόμιξ- που έχει αναλάβει την έκδοση της πενηντάχρονης ιστορίας των Peanuts σε σειρά λευκωμάτων και την Paige Braddock, δημιουργική διευθύντρια του Μουσείου Schulz υπεύθυνη για τα διεθνή licensing των Peanuts.

Ήταν πράγματι μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για το δημιουργό Charles Schulz και τον τρόπο που έδωσε ζωή σε τόσους πολλούς χαρακτήρες όπως ο Snoopy, ο Charlie Brown, η Lucy, ο Linus και ο Woodstock. Ο Gary Groth δήλωσε ότι ο Schulz ήταν ίσως ο πρώτος δημιουργός που έδωσε μια υπαρξιακή εκδοχή των χαρακτήρων κόμιξ. Συγκεκριμένα οι αναγνώστες των Peanuts γνωρίζουν τους φίλους και τις οικογένειες των χαρακτήρων, τα όνειρα και τις επιθυμίες τους, τα προτερήματα και τα ελαττώματα τους.

Ο ίδιος ο Schulz στο ντοκυμαντέρ που προβλήθηκε αμέσως μετά τη συζήτηση δήλωσε ότι εμπνεύστηκε να δημιουργήσει αυτούς τους χαρακτήρες μέσα από τα παιδιά του, τους φίλους τους αλλά και τη δική του παιδική ηλικία. Συγκεκριμένα είπε ότι ο Charlie Brown είναι 100% ο ίδιος.

Είναι πράγματι απίστευτος ο τρόπος με τον οποίο ο Schulz κατόρθωσε να δημιουργήσει ένα πραγματικό σύμπαν χαρακτήρων, όπου μικρά παιδιά συμπεριφέρονται ως ενήλικες και σχολιάζουν τον πραγματικό κόσμο και την επικαιρότητα. Δεν είναι λίγες οι φορές που ο Schulz χρησιμοποίησε τα Peanuts για να κάνει κριτική για θέματα όπως ο πόλεμος του Βιετναμ.

Η πραγματική δύναμη του Schulz όμως βρίσκεται στο αριστοτεχνικά απλό και εκφραστικό σχέδιο του. Μπορώ να σας πω ότι πέρασα τουλάχιστον 5 λέπτα πάνω από κάθε πρωτότυπο strip στην έκθεση (και συνολικά ήταν δέκα). Τη στιγμή που έχω δει ολόκληρες εκθέσεις σύγχρονης τέχνης σε λιγότερο από είκοσι λεπτά!

Αυτό το ποστ είναι πράγματι μεγάλο και πρέπει να τελειώσει εδώ. Όμως το έγραψα έτσι ώστε αν κάποιος ενδιαφερθεί να βρει πληροφορίες για μερικούς από τους αγαπημένους μου δημιουργούς και γιατί όχι να μυηθεί στο μαγικό κόσμο των κόμιξ!

Υ.Γ. Θέλω και δημόσια να εκφράσω τη συμπαράστασή μου στη Λουκρητία, που έχει πλαντάξει στο κλάμα μιας και δεν κατάφερε να έρθει στο Φεστιβάλ! :-P

13 Comments:

Blogger Loucretia said...

:-(((((((((((((((((((((((((((((((((

(μην ενοχλειτε....θρηνω...)


Y.Γ. ολα μου τα σχολικα βιβλια ηταν ντυμενα με τις περιπετειες του Snoopy και των Peanuts :-(((((

7/3/07 3:43 μ.μ.  
Blogger cheaptalk said...

Νόμισα ότι το 'γραψε η μαμα Βοργία το post και ήρθα να τη κράξω ότι ανεβάζει ψευτο-θέματα. Αφού της έλεγα να πάμε και ήθελε να πάει σε κάτι "πάρτι". Το απόγευμα.

7/3/07 6:26 μ.μ.  
Blogger kukuzelis said...

Είσαι ο άνθρωπος μου.

Τώρα βρίσκομαι σε κατάσταση ανάλογη της Λουκρητίας.

7/3/07 6:49 μ.μ.  
Blogger kukuzelis said...

Νομίζω ότι θα σου αρέσει: Να μια ανταπόκριση από το πρόσφατο φεστιβάλ της Βαβέλ, εκ των ΗΠΑ εκπορευόμενη (ελπίζω να ξέρεις τον Jeff Smith):

ενα,
δύο και
.

7/3/07 8:01 μ.μ.  
Blogger kukuzelis said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

7/3/07 8:03 μ.μ.  
Blogger kukuzelis said...

κλίκ στην τελίτσα για το τρία.

7/3/07 8:03 μ.μ.  
Blogger Κοκοβιός said...

"Y.Γ. ολα μου τα σχολικα βιβλια ηταν ντυμενα με τις περιπετειες του Snoopy και των Peanuts :-((((("

A, μπα? Εγώ πάλι, νόμιζα ότι όλα σου τα σχολικά βιβλία ήταν πέτρινες πλάκες γιατί τότε δεν είχε ανακαλυφθεί ακόμα το χαρτί, μανάρι μου!! :-ΡΡΡΡΡΡ

7/3/07 9:17 μ.μ.  
Blogger Alexandros said...

@ Loucretia
Dearest σε καταλαβαίνω... αν ήμουν στη θέση σου κι εγώ θα χτύπαγα το κεφάλι μου στο τραπέζι! Χοχοχο! :-PP

@ Cheaplog
Ευτυχώς που κατάλαβες το λάθος σου έγκαιρα! :-P

@ Kukuzelis
Ευχαριστώ για τα κάλα σου λόγια σύντροφε! Χοχο! Ωραία η ανταπόκριση από το φεστιβάλ της Βαβέλ, thanks για το link! :-)

@ Κοκοβιός
Ακόμα τριγυρνάς εδώ μέσα εσύ; Πάνω που είχα πιστέψει ότι επιτέλους ησυχάσαμε από σένα! :-PPP

7/3/07 9:41 μ.μ.  
Blogger Loucretia said...

Το επιβεβαιωνω κι εγω, ο cheaplog οντως με πηρε τλφ να παμε στην εκθεση ΑΛΛΑ ΔΕ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΤΟ ΘΕΜΑ!! (ειμαι συντετριμμενη, ειμαι συντετριμμενη)

Τωρα ομως θα κυνηγαω τον Αλεξανδρο γιατι ως επισημος καλλιτεχνης του Οικου, ΟΦΕΙΛΕ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΕΓΚΑΙΡΩΣ τα μελη του (καταδικαζεται να φτιαξει το 45679ο πορτραιτο μου με τη τεχνικη του Schultz) :-ΡΡΡΡ

Κοκο-ακατανομαστε, μηπως ησουν διπλα στον Μωϋση οταν επαιρνε τις 10 Εντολες, τετοια γνωση στα πετρινα βιβλια ειναι πρωτοφανης :-ΡΡΡ

8/3/07 11:04 π.μ.  
Blogger YO!Reeka's said...

ζηλεύω κι εμένα μου αρέσουν τα κόμικ αλλά γενικά έχω λίγα και καλα

8/3/07 12:16 μ.μ.  
Blogger Alexandros said...

@ Loucretia
ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!
Πορτραίτο ala Schulz εφτασεεεεέ!
:-PPP

@ Yo!Reeka's
Και καλά κάνεις!

8/3/07 11:56 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Ελα ρε! Ήσουν κι εσύ εκεί????
Ήμουν και τις δύο μέρες, πως και δε σε είδα???

ΧΧΧ

9/3/07 7:56 μ.μ.  
Blogger Alexandros said...

@ Acid_K
Έχουμε γνωριστεί;;;

11/3/07 10:19 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Κύρια Είσοδος